Saturday, March 9, 2013

Yatt Hamzah Jadi Penyanyi Nasyid?


Yatt Hamzah


KUALA LUMPUR – Selepas pelakon, Yatt Hamzah mula memakai hijab dan berhijrah, dia mengakui agak memilih watak untuk berlakon.
Oleh kerana agak memilih seiring dengan penampilan terbarunya, Yatt memberitahu kini dia sedang giat menyanyi nyasid untuk kumpulan Marhaban yang ditubuhkannya, baru-baru ini.
“Saya memang memilih watak. Tidak semua watak bertudung boleh saya ambil. Ada juga tidak sesuai dengan penghijrahan saya ini. Memang benar, selain berlakon, mengacara dan sering dijemput untuk mengadakan ceramah, Yatt juga sibuk menyanyi untuk nasyid marhaban.
“Pada kebiasaanya, Marhaban selalunya disertai generasi yang lebih senior. Jadi, apa salah Yatt ambil inisiatif ini dengan mengumpulkan artis muda yang telah berhijrah untuk turut sama,” kata Yatt yang dipetik dari Murai.com, hari ini.
Selain daripada Yatt, kumpulan ini turut disertai Noryn Aziz, Akma, Diana Amir, Siti Nurdiana dan Lufya.
“Persembahan pertama kami bersempena sambutan Maulidur Rasul di Putrajaya. Dari situ kami mulakan sehingga kami dijemput mengadakan persembahan dalam program Primadona di Astro Prima.
“Insya-Allah, kalau semuanya okay, kami akan buat album untuk Marhaban ini. Namun, ia bukan sekarang. Lagi pun, saya masih lagi sibuk dengan berlakon,” katanya.

No comments:

Post a Comment